Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Erzurum Valiliği
Erzurum Valiliği
Erzurum Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Ve Logolar İl Haritası İl Etik Kurulu Kalite Yönetim Sistemi
  • ERZURUM
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Vali Yardımcıları Görev Dağılımı (24.03.2025) Hizmet Birimleri 2025 Yılı Yatırım Programı Yönergeler Enerji Kalite Politikamız Çevre Politikamız Uygulamalar
  • GÜNCEL
    Validen Haberler Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
28
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Mustafa ÇİFTÇİ
      • Vali Yardımcılarımız
        • Vali Yardımcısı Lokman DÜZGÜN
        • Vali Yardımcısı İlyas ÖZTÜRK
        • Vali Yardımcısı Ahmet ÖZDEMİR
        • Vali Yardımcısı Mustafa Berk ÇELİK
        • Vali Yardımcısı V. Yusuf Durani DİNÇ
      • Görev Yapmış Valiler
    • Valilik Birimleri
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • il Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
    • Mevzuat
      • İmza Yetkileri Yönergesi (21.02.2025)
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik Ve Logolar
    • İl Haritası
    • İl Etik Kurulu
    • Kalite Yönetim Sistemi
  • ERZURUM
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı (24.03.2025)
    • Hizmet Birimleri
    • 2025 Yılı Yatırım Programı
    • Yönergeler
    • Enerji Kalite Politikamız
    • Çevre Politikamız
    • Uygulamalar
  • GÜNCEL
    • Validen Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
VALİLİK
  • Yöneticilerimiz
    • Vali Mustafa ÇİFTÇİ
    • Vali Yardımcılarımız
      • Vali Yardımcısı Lokman DÜZGÜN
      • Vali Yardımcısı İlyas ÖZTÜRK
      • Vali Yardımcısı Ahmet ÖZDEMİR
      • Vali Yardımcısı Mustafa Berk ÇELİK
      • Vali Yardımcısı V. Yusuf Durani DİNÇ
    • Görev Yapmış Valiler
  • Valilik Birimleri
    • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
    • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
    • İdare ve Denetim Müdürlüğü
    • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
    • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
    • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
    • il Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
    • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
    • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Protokol Şube Müdürlüğü
    • Özel Kalem Müdürlüğü
    • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
  • Mevzuat
    • İmza Yetkileri Yönergesi (21.02.2025)
  • İl Protokol Listesi
  • Kurumsal Kimlik Ve Logolar
  • İl Haritası
  • İl Etik Kurulu
  • Kalite Yönetim Sistemi

İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü

İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
 
a)İlin ekonomik ve sosyal yapısını belirlemek amacıyla araştırmalar yapmak. İlgili ve özel kuruluşlardan toplanan bilgilerden faydalanarak, il envanterini hazırlamak.
b)İldeki kamu kuruluşlarınca üst kademelere gönderilecek yatırım tekliflerini incelemek, varsa aralarındaki uyumsuzluk veya çelişkileri tesbit etmek ve bir rapor halinde durumu İl Koordinasyon Kuruluna sunmak.
c)Plan-program uygulamaları ile yıllık programlarda yer alan İl'deki kamu yatırımlarını izlemek, ortaya çıkan ve koordinasyonu gerektiren sorunları belirlemek, çözümlenmesi için gerekli tedbirleri tesbit ederek, Valiliğe bildirmek ve çözümlenmesine yardımcı olmak.
ç)İl Koordinasyon Kuruluna götürülmesi gereken koordinasyon ve izleme konularında gerekçeli rapor hazırlamak, bu kurulun çalışmalarına ilişkin ön hazırlıkları yapmak ve sekreterya hizmetlerini yürütmek.
d)Mahalli İdarelerin planlama çalışmalarına ve yatırım tekliflerinin hazırlanmasına kalkınma planları doğrultusunda yardımcı olmak, bu idarelerin yatırımlarının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek.
e)Devlet-halk işbirliği ile mahalli kaynaklar harekete geçirilerek meydana getirilen ekonomik girişimlerin oluşturulması ve izlenmesi çalışmalarında Vali'ye yardımcı olmak.
f)Ekonomik girişimlere katılanlar ile benzer girişimlere katılacak olanlar için gözleme ve uygulamaya dayalı eğitim çalışmaları düzenlemek, plan, program, ekonomik ve sosyal kalkınma konularında il kuruluşlarının eğitim programları arasında uyum sağlamak.
g)İstihdamı arttırmak için kendi işini kuracaklara sağlanacak çok yönlü desteğin organize edilmesine yönelik çalışmalara yardımcı olmak.
ğ)İçişleri Bakanlığı bütçesine dahil taşra birimlerinin harcama durumlarını üçer aylık dönemler halinde izleyerek, izleme formlarını Bakanlığa göndermek.
h)İlçelerle, plan ve program uygulanmasında etkili bir haberleşme ve işbirliğini sağlamak.
ı)Plan ve programların halka tanıtılması konusunda gerekli çalışmaları yapmak.
i)İl Kitaplık ve Dokümantasyon Merkezinin çalışmalarını düzenlemek, izlemek, geliştirmek ve İlçe Kitaplık ve Dokümantasyon Merkezlerinin düzenlenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına yardımcı olmak.
j)Valiliğin ekonomik konulara ilişkin brifing dosyalarını, gerekli tablo ve grafikleri hazırlamak.
k)Kalkınma planları ve yıllık programlar ile ilgili olarak Valilikçe verilecek diğer görevleri yapmak.
l)Vali tarafından verilen diğer görevleri yapmak. 
 
      
Adres :    Murat Paşa Mah. Yeni Yönetim Cad. Hükümet Konağı Yakutiye/ERZURUM
E-Posta : erzurum@icisleri.gov.tr
Telefon :  0 442 237 50 00 Dahili: 2260-66
     
Fatih KELEŞ
İl Müdürü V.
                                       KAMU HİZMET STANDARTLARI
 

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMET ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGE

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(En geç süre)

1

2644 Sayılı Tapu Kanunun 36’ncı

Maddesi Kapsamındaki Şirketlerin

ve

İştiraklerin Taşınmaz Mülkiyeti Edinimi Taleplerinin Alınması, Değerlendirilmesi ve Sonuçlandırılması

 

16.08.2012 tarih ve 28386 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2644 sayılı Tapu Kanununun 36’ncı maddesi kapsamındaki Şirketlerin ve İştiraklerin Taşınmaz Mülkiyeti ve Sınırlı Ayni Hak Edinimine İlişkin Yönetmelik.

 

2644 SAYILI TAPU KANUNUNUN 36. MADDESİ KAPSAMINDAKİ ŞİRKETLERİN ve İŞTİRAKLERİN

Taşınmaz Mülkiyeti Edinimi Taleplerinde Gerekli Belgeler.

 

1-   Başvuru dilekçesi: Dilekçe örneğine uygun olarak tanzim edilmeli ve içeriğinde mülkiyeti edinilmek istenilen taşınmazın;   tapu bilgileri,   edinme-kullanma amacı,  şirketin açık adresi, vergi dairesi adı ile numarası ve telefonu gibi bilgiler dilekçede belirtilir. Varsa firmanın antetli kağıdı kullanılır ve bilgisayar ortamında veya daktilo ile doldurulmalıdır. Dilekçe firmayı temsile yetkili kişi/kişiler tarafından imzalanır.

(Ticaret sicil kaydında belirtilen kişi veya kişiler ile bunların noterden vekalet verdiği diğer kişiler imzalayabilir)

 

2- Tapu sicil müdürlüğünden alınacak taşınmazın tasdikli takyidatlı tapu örneği.

 

3-  Kadastro Müdürlüğünden alınacak taşınmaza ilişkin tasdikli koordinatlı çap örneği.

 

4- Taahhütname: Şirketin mülk alma-satma yetkisi olan temsilcisi tarafından imzalanan taahhütname. Birden fazla mülk edinme talebi varsa hepsi için ayrı ayrı taahhütname düzenlenecektir. Taahhütname bilgisayar ortamında veya daktilo ile doldurulmalıdır.

 

5- Taahhütnameyi imzalayan şirket yetkilisine ait imza sirküleri.

    (Vekaleten imzalanacaksa vekalet ve imzalayanın imza beyannamesi / örneği ).

 

6- Şirketin taşınmaz tasarrufuna izinli olduğunu ve temsilcisini gösterir yetki belgesi.            (Kayıtlı olunan ticaret sicil memurluğundan alınacak).

 

7-  Şirket hisselerinin borsada işlem görmemesi halinde, Yabancı
ortaklarının isimlerini veya unvanlarını, tabiiyetlerini ve şirketteki
ortaklık oranlarını içeren şirket merkezinin kayıtlı bulunduğu ticaret
sicil müdürlüğünden son bir ay içinde alınan mevcut durumu
gösteren belge. (Bu belge 6 numaralı belge ile birleştirilebilir.) Bu
belgenin anonim şirketler ile ilgili olarak tanzimi kapsamında,
şirketin ortaklık yapısını gösteren pay defterinin ilgili sayfalarının
noter onaylı örneklerinin de ilgili şirket tarafından ticaret sicil
müdürlüğüne sunulması zorunludur.

 

8-  Şirket hisseleri borsada işlem görüyorsa; Borsada işlem
gören hisselerden şirket sermayesinin %10'una veya daha fazlasına
sahip yabancı yatırımcılar ile borsada işlem görmeyen hisselere sahip olan yabancı yatırımcıların isimlerini veya unvanlarını, tabiiyetlerini ve ortaklık oranlarını içeren, Merkezi Kayıt Kuruluşu AŞ’nden alınan mevcut durumu gösteren belge.

 

9-  Yabancı yatırımcıların, ortaklık oranının %50'nin altında olmakla
birlikte, yöneticilerin çoğunluğunu atayabilme veya görevden
alabilme yetkisine sahip olduğu şirketlerde, şirket merkezinin kayıtlı
bulunduğu ticaret sicil müdürlüğünden onaylı ana sözleşme örneği.

 

10- İŞTİRAKİN taşınmaz edinimi başvurusunda bulunması halinde;
İştirakle ilgili 1,2,3,4,5, ve 6’ncı sıradaki belgelerin yanı sıra, yabancı yatırımcıya/yatırımcılara ulaşıncaya kadar iştirakin ortaklarının isimlerini veya unvanlarını, tabiiyetlerini ve ortaklık oranlarını içeren belge/belgeler de şirket merkezinin kayıtlı bulunduğu ticaret sicil müdürlüğünden veya Merkezi Kayıt Kuruluşu AŞ’nden alınan mevcut durumu gösteren belge (son bir ay içinde alınmalıdır)

 

NOT 1: Şirket ortakları arasında kendileri hakkındaki bilgilerin şirkete Verilmemesini yazılı olarak talep eden yabancı yatırımcılar bulunması halinde, 8. maddedeki belge Merkezi Kayıt Kuruluşu tarafından talep tarihinden itibaren 5 gün içinde doğrudan Valiliğe gönderilir.

 

NOT 2: Dilekçe, taahhütname, tapu kaydı ve koordinatlı çap dışındaki belgelerin, asıl suretinin ibraz edilmesi şartıyla fotokopisi kabul edilerek, asıl suret iade edilebilecektir. Başvuruda istenilen belgeler iki nüsha olarak ibraz edilir.

30 GÜN

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMET ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGE

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(En geç süre)

2

2644 Sayılı Tapu Kanunun 36’ncı

Maddesi Kapsamındaki Şirketlerin ve İştiraklerin

Sınırlı Aynî Hak

Edinimi Taleplerinin Alınması, Değerlendirilmesi ve Sonuçlandırılması

 

16.08.2012 tarih ve 28386 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2644 sayılı Tapu Kanununun 36’ncı maddesi kapsamındaki Şirketlerin ve İştiraklerin Taşınmaz Mülkiyeti ve Sınırlı Ayni Hak Edinimine İlişkin Yönetmelik.

 

2644 SAYILI TAPU KANUNUNUN 36. MADDESİ KAPSAMINDAKİ ŞİRKETLERİN ve İŞTİRAKLERİN

Sınırlı Ayni Hak Edinimi Taleplerinde Gerekli Belgeler

 

1- Başvuru dilekçesi: Dilekçe örneğine uygun olarak tanzim edilmelidir. İçeriğinde ayrıca      tescili talep edilen sınırlı ayni hak işleminin süresi ve son bulma tarihi de yer almalıdır.            Dilekçede sınırlı ayni hak konusu taşınmazın tapu bilgileri,  sınırlı ayni hak talebinin  amacı, şirketin açık adresi,  vergi dairesi adı ile numarası ve telefonu gibi bilgiler                 belirtilir. Varsa firmanın antetli kağıdı kullanılır. Dilekçe firmayı temsile yetkili kişi/kişiler                 tarafından imzalanır.

                (Ticaret sicil kaydında belirtilen kişi veya kişiler ile bunların noterden vekalet           verdiği diğer kişiler imzalayabilir).

 

2- Tapu sicil müdürlüğünden alınacak taşınmazın tasdikli takyidatlı tapu kayıt örneği.

 

3- Taahhütname: Şirketin mülk alma-satma yetkisi olan temsilcisi tarafından İmzalanan taahhütname. Birden azla sınırlı ayni hak edinme talebi varsa hepsi İçin ayrı ayrı                 taahhütname düzenlenecektir. Taahhütname bilgisayar ortamında veya daktilo ile       doldurulmalıdır.

 

4- Taahhütnameyi imzalayan şirket yetkilisine ait imza sirküleri.

     (Vekaleten imzalanacaksa vekalet ve imzalayanın imza beyannamesi / örneği).

 

5- Şirketin taşınmaz tasarrufuna izinli olduğunu ve temsilcisini gösterir yetki belgesi. (Kayıtlı              olunan ticaret sicil memurluğundan alınacak)

 

6- Yabancı yatırımcıların, ortaklık oranının %50'nin altında olmakla birlikte,               yöneticilerin çoğunluğunu atayabilme veya görevden alabilme yetkisine sahip                 olduğu şirketlerde, şirket merkezinin kayıtlı bulunduğu ticaret sicil müdürlüğünden onaylı ana sözleşme örneği.

 

NOT: Dilekçe ve taahhütname dışındaki belgelerin asıl suretinin ibraz edilmesi şartıyla fotokopisi kabul edilerek, asıl suret iade edilebilecektir. Başvuruda istenilen belgeler iki nüsha olarak ibraz edilir.

 

NOT: Takyidatlı tapu kayıt örneği; başvuru dosyasının esas muhteviyatında olmamasına rağmen, dilekçe ve taahhütnamedeki taşınmaza ait bilgilerin tam doğruluğu kontrol ve teyit edilerek,  tapu dairesinde hedef taşınmaza tam isabetli işlem yapılması bakımından ihtiyari olarak istenmektedir.

 

3 İŞ GÜNÜ

 
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
 

İlk Müracaat Yeri

İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü

İkinci Müracaat Yeri

Erzurum Valiliği

İsim

Güven YAVUZ

İsim

İlyas ÖZTÜRK

Unvan

İl Planlama ve Koordinasyon Müdürü   

Unvan

Vali Yardımcısı

Tel

0442 235 47 14   

Tel

0442 235 18 01-03

Fax

0442 235 47 14

Fax 

0442 236 06 16


  yönetici sayıları
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Bilgi Edinme
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • KAAN Projesi
Dr. Refik Saydam Cad. Valilik Binası Yakutiye / ERZURUM
Mesai Saatleri içi :0 442 237 50 04-05 **** Mesai Saatleri Dışı: 0 442 235 70 81 -82
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız