Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Erzurum Valiliği
Erzurum Valiliği
Erzurum Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Ve Logolar İl Haritası İl Etik Kurulu Kalite Yönetim Sistemi
  • ERZURUM
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Vali Yardımcıları Görev Dağılımı (17.06.2025) Hizmet Birimleri 2025 Yılı Yatırım Programı Yönergeler Enerji Kalite Politikamız Çevre Politikamız Uygulamalar
  • GÜNCEL
    Validen Haberler Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
9
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Mustafa ÇİFTÇİ
      • Vali Yardımcılarımız
        • Vali Yardımcısı Ahmet ÖZDEMİR
        • Vali Yardımcısı Mustafa Berk ÇELİK
        • Vali Yardımcısı Mehmet Faruk KAZDAL
        • Vali Yardımcısı Didem Dinç ÖZAY
        • Vali Yardımcısı V. Yunus KIZILGÜNEŞ
      • Görev Yapmış Valiler
    • Valilik Birimleri
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • il Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
    • Mevzuat
      • İmza Yetkileri Yönergesi (21.02.2025)
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik Ve Logolar
    • İl Haritası
    • İl Etik Kurulu
    • Kalite Yönetim Sistemi
  • ERZURUM
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı (17.06.2025)
    • Hizmet Birimleri
    • 2025 Yılı Yatırım Programı
    • Yönergeler
    • Enerji Kalite Politikamız
    • Çevre Politikamız
    • Uygulamalar
  • GÜNCEL
    • Validen Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

İL HIFZISSIHHA KURULU KARARI : 24

16.03.2021

KARAR TARİHİ      : 16.03.2021

KARAR N0               : 24

 

İL HIFZISSIHHA KURULU KARARI

 

06.05.1930 tarih ve 1489 Sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 23.maddesi doğrultusunda oluşturulan İl Hıfzıssıhha Kurulu aynı Kanununun 3.,26., 27. ve 72. maddeleri gereğince 16.03.2021 günü Erzurum Valisi Sayın Okay MEMİŞ Başkanlığında olağanüstü toplanarak aşağıdaki kararları almıştır:

Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan kararlar gereğince 1 Mart 2021 tarihinden itibaren, koronavirüs (covid­19) salgınıyla mücadele tedbir ve kurallarının illerin içerisinde bulunduğu risk grubuna (düşük, orta, yüksek, çok yüksek) göre belirlendiği kontrollü normalleşme sürecine girildiği İçişleri Bakanlığının 02.03.2021 tarihli Genelgesi ile duyurulmuştur.

Kontrollü normalleşme sürecinde düşük risk gruplarındaki illerde vaka ve hasta sayılarının tekrar yükselmesinin önlenmesi ve yüksek risk grubundaki illerde ise alınan tedbirlerle vaka sayılarının düşürülmesi amacıyla İçişleri Bakanlığının 03.03.2021 tarihli Genelgesi doğrultusunda sürekli, kesintisiz, planlı ve diğer sektörlerin katılımını esas alan bir yaklaşımı içeren Dinamik Denetim Modeli geliştirilerek uygulamaya konulduğu bildirilmiştir.

Bazı olumsuz durumlarla karşı karşıya kalınsa da aziz milletimizin yüksek bir duyarlılık gösterdiği ve bugüne kadar sergilediği sağduyulu ve fedakârca yaklaşımını sürdürdüğü bu süreçte İl/İlçe Salgın Denetim Merkezi (İSDEM) verilerine göre kontrollü normalleşme dönemini içeren 1­15 Mart dönemi ile önceki 15 günlük dönemin kıyaslandığında ihbar sayılarında % 66’lık, re’sen yapılan denetimlerde ise % 155’lik bir artış yaşandığı görülmektedir. Hepimizin birbirimize karşı sorumlu olduğu kontrollü normalleşme döneminde dinamik denetim modeline uygun şekilde denetimlerin kararlılıkla icra edilmesi ve kurallara uyma konusunda toplumsal duyarlılığı en üst seviyeye taşıyacak her türlü çalışmaya ağırlık verilmesi son derece önem taşımaktadır.

Salgınla mücadelede alınan tedbirler ile salgının iller ve ülke genelindeki seyri 15 Mart 2021 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanlığının başkanlığında toplanan Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde değerlendirilmiş olup salgınla mücadelede kalıcı başarının sağlanması açısından denetim faaliyetlerinin ciddiyetle takip edilmesi ve uygulamada sorun yaşanan alanlarda gerekli tedbirlerin alınmasına karar verildiği İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 16.03.2021 tarihli ve 4762 sayılı yazısı ile Valiliğimize bildirilmiştir.

Bu kapsamda;

1. İlimiz genelinde Mülki İdare Amirlerinin koordinesinde 17 Mart 2021 Çarşamba günü toplam 3.000 denetim personelinin (tüm kamu kurum ve kuruluşlarından görevlendirilen denetim personeli ile belediye ve oda denetim ekipleriyle birlikte) katılımıyla gün boyu sürecek yoğunlaştırılmış dinamik denetim faaliyeti uygulanacaktır.

2. Bakanlığımızın 03.03.2021 tarihli Genelgesi kapsamında 03.03.2021 tarih ve 3236 sayılı yazımız ile getirilen haftalık tematik denetim uygulamasına 19 Mart 2021 Cuma gününden itibaren yeni bir haftalık bir program dahilinde devam edilmesi gerekmektedir.

Tematik haftalık denetim faaliyetlerinde kolluk kuvvetlerinin yanı sıra tüm kamu kurum ve kuruluşlarının, yerel yönetimlerin ve meslek odalarından azami seviyede destek (personel, araç, malzeme vb.) alınacak ve belediyeler, kamuda görev yapan iş güvenliği uzmanları ve gıda denetmenlerinden teşekkül ettirilen ekiplerin de aktif olarak görev yapmaları sağlanacaktır.

Mülki İdare Amirleri, il/ilçe müdürleri tarafından denetim faaliyetlerine sahada bizzat nezaret edilecek ve denetim faaliyetlerinin görünürlüğüne önem verilecektir.

Yeme­-içme yerleri ile şehir içi toplu ulaşım araçlarına yönelik denetimlerin haftanın her gününü kapsayacak şekilde sürdürülmesi gereken 19­-25 Mart haftalık konu bazlı tematik genel denetim faaliyetinde günler itibariyle denetlenecek alanlar aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

TARİH

AÇIKLAMA

19 Mart Cuma

Yeme-­içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları,

Düğün ve/veya nikâh salonları, lunapark/tematik parklar.

20 Mart Cumartesi

Yeme­-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları,

Cadde, sokak, meydan, sahil bandı gibi yerlerde mesafe ve maske denetimi, AVM’ler, marketler, bakkallar, manavlar, kasaplar, kuruyemişçiler.

21 Mart Pazar

Yeme-­içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları,

Otel ve konaklama tesisleri, kayak otelleri ve tesisleri,

Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapılan her türlü toplu ulaşım araçları ile havalimanı/gar/otogar gibi yerler.

22 Mart Pazartesi

Yeme-­içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları,

Okullar (yemekhane ve kantinler dahil), okul servisleri araçları.

23 Mart

Salı

Yeme­-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları,

İnternet kafeler/salonları, ganyan, iddaa ve milli piyango bayileri,

Berberler/kuaförler/güzellik merkezleri, hamamlar, saunalar, masaj salonları.

24 Mart Çarşamba

Yeme-­içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, Organize sanayi bölgeleri, fabrika ve üretim tesisleri,

Halı sahalar/spor tesisleri ile cami ve mescitler.

25 Mart Perşembe

Yeme­-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları,

Kahvehane, kıraathane, kır/çay bahçesi, dernek lokali gibi umuma açık yerler.

 

Kurulma/faaliyette bulunma süresi yöreden yöreye farklılık gösteren pazaryeri/semt pazarı, sosyete pazarı gibi yerlerin kurulu olduğu/faaliyette bulunduğu günlerde denetlenmesi sağlanacaktır.

3. Rehberlik edici ve vatandaşlarımız ile işyerlerini kurallara uymaya/sorumlu davranmaya davet eden bir yaklaşımın sergileneceği denetimlerde, kurallara aykırılıklarda ısrar, tekerrür, kuralların esaslı ihlali gibi suistimal edici tutum ve davranışlarla karşılaşılması halinde ise gerekli idari işlem tesisinden imtina edilmeyecektir.

Denetim çalışmaları sonucunda yürütülen faaliyetlere dair veriler İSDEM’e anlık olarak girilecek ve sonuçlar İSDEM yazılımı üzerinden analiz edilecektir.

4. Düşük, orta ve yüksek risk grubundaki illerde %50 kapasite ile müşteri kabulüne izin verilen yeme içme yerlerinin bir kısmında kapasite sınırlamasına uygun şekilde “oturma düzeni planı” hazırlanmadığı, müşterilerin rahatlıkla görebileceği şekilde ilan edilmediği ve fazla masa ve koltukların mekandan kaldırılmadığı gözlemlenmektedir.

Kişilerin yeme, içme ve dinlenme ihtiyaçlarını gidermek amacıyla maskesiz şekilde bir süre bulundukları yeme-içme yerlerinin denetimlerinde, Bakanlığımızın 02.03.2021 tarihli Genelgesi kapsamında 02.03.2021 tarih ve 3095 sayılı yazımız ile getirilen “oturma düzeni planının” hazırlanıp hazırlanmadığı ve müşterilerin rahatlıkla görebileceği yerlere asılıp asılmadığı ile HES kodu kontrolü yapılarak müşteri kabul edilmesi hususlarına uyulup uyulmadığı denetlenerek ve aykırı durumların bir an evvel giderilmesi sağlanacaktır.

5. İçişleri Bakanlığının 02.03.2021 tarihli Genelgesi doğrultusunda 02.03.2021 tarih ve 3095 sayılı yazımız ile; sivil toplum kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşları ile birlikler ve kooperatifler tarafından düzenlenecek genel kurul dahil kişilerin bir araya gelmesine neden olan her türlü etkinlikler ile nikah veya nikah merasimi şeklindeki düğün organizasyonlarının kişi ve alan sınırlamalarına uygun gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğinin kontrolü amacıyla getirilen en az üç gün öncesinden bildirilmesi ve bu organizasyonlara en az bir denetim elemanının görevlendirilmesi kuralının henüz yeterince uygulanmadığı da gözlemlenmektedir.

İçişleri Bakanlığınca bu organizasyonları yapan kişi ya da kurumlarca gerekli bildirimlerin elektronik ortamda da yapılabilmesi amacıyla e­devlet kapısı üzerinden İçişleri Bakanlığı e­başvuru alanına modül eklemesi yapılmış olup bu tür organizasyonları gerçekleştirenler tarafından muhakkak bildirim yapılması ve bu organizasyonlarda en az bir denetim görevlisinin bulunması sağlanmalıdır.

6. Kontrollü normalleşme dönemi ile birlikte şehir içi toplu ulaşımda bir miktar yoğunluk artışı yaşandığı görülmektedir. Özellikle mesai başlama ve bitiş saatlerinde yaşanan/yaşanabilecek olan yoğunlukların halk sağlığı açısından oluşturduğu riski bertaraf etmek/azaltmak için belediyelerce sefer sayılarının artırılması da dahil her türlü tedbirin alınması ve vatandaşlarımızın sağlıklı koşullarda toplu ulaşım hizmetlerinden yararlandırılması gerekmektedir.

Ayrıca toplu ulaşım araçlarına HES kodu kontrolü yapılmaksızın ve maskesi bulunmayan kişilerin şehir içi toplu ulaşım araçlarını kullanmalarının önüne geçilmesi hususuna denetim faaliyetleri sırasında bilhassa dikkat edilecektir.

7. İçişleri Bakanlığının 03.03.2021 tarihli Genelgesi kapsamında 03.03.2021 tarih ve 3236 sayılı yazımız ile belirtildiği şekilde denetim ekiplerinin oluşumunda tüm kamu kurum ve kuruluşlarıyla birlikte yerel yönetimlerin ve meslek odalarının imkan ve kabiliyetlerinden azami seviyede istifade edilerek denetim kapasitesinin yükseltilmesi büyük önem taşımaktadır.

Bu noktada yeterli sayıda belediye denetim ekibi, oda denetim ekibi ve gıda denetim ekibinin bir an evvel oluşturularak İSDEM’de yetkilendirilmesi ve sahada sürekli ve etkin denetim yapılması sağlanmalıdır. Bu hükümler doğrultusunda Mülki İdare Amirlerince, ilgili kamu kurum ve kuruluşları,  kolluk kuvvetleri, yerel yönetimler, meslek odaları ile birlikte dinamik denetim sürecine dair gerekli planlama ve koordinasyonun sağlanarak etkin şekilde uygulanması hususunda;

 

 

Oy birliği ile karar verilmiştir.

 

 

 

 

 

BAŞKAN

Okay MEMİŞ

ERZURUM VALİSİ

 

 

 

 

Mehmet SEKMEN

Büyükşehir Belediye Başkanı

 

Dr. Gürsel BEDİR

İl Sağlık Müdürü

 

 

 

Salih KAYGUSUZ

İl Milli Eğitim Müdürü

 

Ali LALOĞLU

Çevre ve Şehircilik İl Müdürü V.

Osman AKAR

İl Tarım ve Orman Müdürü

Öğrt. Üyesi Dr.

Özgür ÇELEBİ

Bölge Eğt. Araşt.

Hastanesi Başhekimi

 

 

Dr. Mustafa Celal Alper GÖR

Serbest Hekim

Dt. Funda Filiz KOCAMANGİL             Büyükşehir Belediyesi

Sağlık İşleri Şube Müdürü

 

 

Dr. Sunay ŞAHİN

Aile Hekimi

 

Fehmi ÖKSÜZ

Serbest Eczacı

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Bilgi Edinme
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • KAAN Projesi
Dr. Refik Saydam Cad. Valilik Binası Yakutiye / ERZURUM
Mesai Saatleri içi :0 442 237 50 04-05 **** Mesai Saatleri Dışı: 0 442 235 70 81 -82
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız